27 Ağustos 2010 Cuma

Ford Fiesta 1.4 tdci Titanium X Paket

Selam,
Yine bir şeyler yazmayalı uzun zaman oldu. Bu arada lancer aracımı sattım. Ve 2010 model ford fiesta 1.4 tdci titanium x paket araç aldım. (O da şu anda satıldı gerçi).
Araç ile yaklaşık 3500 km yol yaptım. Bunun 1500 km'si Karbük-İstanbul, İstanbul-Çanakkale ve Çanakkale-İstanbul arasında şehirler arası yapıldı. Gelelim araç hakkındaki görüşlerime:
Araç gerçekten donanımsal olarak oldukça dolu bir araç. Otomatik far ve yağmur sensörü, cruise control, uzaktan kumandalı katlanan (her ikisi de çift açılı) yan aynalar, ayna üzerinde sinyal lambaları, otomatik kararan dikiz aynası, tam otomatik klima vs vs.





Peugeot ortaklığı dizel motoru 4000 devirde 68 beygir güç ve 1750 devirden sonra 160 Nm tork üretiyor. Düşük devirlerde cansız olan ve 1.4 dizel motorun dezavantajı ile yokuşlarda özellikle klima açıkken sıkıntılı anlar yaşatan araç, devirli kullanıldığında fabrika verisi son hıza ulaşana kadar tatminkar bir performans sergiliyor.
Vites geçişi birinci viteste kemikli, 3. vitese alırken bazen vitese geçiremeyebiliyorsunuz, ama en önemlisi geri vitese takarken bazen aracın vitese geçmemesi, hem de geri vites lambası yanmasına ve park sensörü devreye girmesine rağmen, can sıkıcı olabiliyor.
Vites yükseltme uyarıcı ile donatılmışi olmasına rağmen (düşürmek için bir uyarı yok bu arada) bu uyarıyı dikkate aldığınızda eğer 1. viteste gidiyorsanız ya da yokuş filan çıkıyorsanız uyarıcının çok da doğru çalışmadığını anlayabiliyorsunuz. Daha önce kullandığım Mitsubishi Colt araçta da vites değiştirme uyarısı vardı (hem aşağı hem yukarı) ama sizin gaza basmanıza ve aracın yüklenmesine karşı fiesta'ya göre çokdaha duyarlıydı.
Benzinli araç kullanan birisi olarak dizel araca alışamam biraz zaman aldı diyebilirim. Özellikle 1. ve 2. viteste yüksek viteslere göre farklı karakter sergilemesi sebebiyle bu alışma süreci biraz uzun sürdü.



Motorun 1.4 olması nedeniye 1. viteste şehir içinde 2000 devire kadar geldiğinizde motor sesini duymamak için (bu sırada viştes uyarıcı da vitesi yükselt diye göz kırparken) tutup 2. vitese atarsanız araç silkelemeye başlıyor. Bu durumda ya hızlanacaksınız, ya yarım debriyaj yapacaksınız ya da 1. vitese dönüp 2500 devirlere kadar 2. vitese geçmeyeceksiniz.
Kliması mitsubishi marka araçlarımdan sonra bana iyi bir soğutma performansı sergilemiyor gibi göründü.
Müzik sistemi oldukça başarılı. Direksiyondan kumanda butonları da kullanışlı. Ancak mp3 dosya formatı destekli cd çalar bazı durumlarda atlama ya da takılma yaparak müzik çalma eğiliminde. Forumlardan araştırdığım kadarıyla bunun sebebi ya bizim yazdığımız cd'leri iyi okuyamaması, yada bazılarının iddia ettiği gibi cd'lerin ön belleğe alınmadan yürütülmesi. Bu da bazı yüksek kaliteli mp3 dosyalarında takılmalara sebep olabiliyor.
Aracın içindeki malzeme kalitesi oldukça tatminkar. Ön göste kullanılan yumuşak plastik uzun süre özelliğini yitirmeden dayanabilicek bir malzemeden yapılmış.
Araç bir dizel b segmenti araç için oldukça sessiz. Motor sesi sadece 1. viteste rahatsız ediyor. Tabi dip gaz verdiğiniz durumlarda motor sesini duymanız çok doğal. Ancak sakin sürüşte motor sesi bir dizel araç kullanğınızı unutturacak kadar düşük seviyede. Aynı şey yol ve rüzgar sesi için de geçerli. Zaman zaman araçtan tıkırlıra duysanız bile bu ya çok bozuk bir yol ya da yanlış devirde sürme sonucu motorun yaptırdığı titreşimler sebebi ile oluşuyor.
Cd çaların hemen altında açılması imkansız bir eşya gözü var. Ben zorla açtım ama az daha elimde kalıyordu. Kapağın kilit mekanizmasını çok güçlü yapmışlar.
Araç içindeki ambiyans aydınlatmaları çok güzel. Torpido kapağındaki şerit ışıklandırma ve vites topuzunun arka bölmesindeki eşya gözüne düşen tepe renkli tepe ışığı da çok hoş bir hava yaratıyor. Aynı şeyi vitesin arkasındaki gözde bulunan ışıklandırma için söyleyemeyeceğim.
Far ve yağmur sensörünün çalışması sorunsuz.
Cruise control oldukça başarılı. Ancak eğer yüksek bir hıza set edilmiş ise aktif ettiğinizde gaza bence çok hızlı yükleniyor.
Aracın yol tutuşu ve frenlemesi oldukça güzel. Daha önce 16'' alaşım jantlardakinden belki yol tutuşu daha iyi olmayabilir ama 15'' jant ile hem lastikerin başına sık sık gelen balon yapma ve yarılma riski ortadan kalkmış hem de konforu olumlu etkilemiş. Aracı gösterdiğim servisin teavsiyesi ile ön ve arka lastiklere 31 psi hava vurmuştum. Ancak gereksiz zıplamalar sebebiyle kitapçıktaki değerlere döndüğümde bu sorun ortadan kalktı.
Lastiklerin yol tutuşu ve frenlemesi iyi. (Hankook) .Ancak yumuşak hamurlu oldukların sanki kolay aşınacaklar hissi uyandırdı bende.
Direksiyon yüksekli ve derinlik ayarlı olduğundan doğru sürüş pozisyonunu bulmanız çok kolay. Elektrik destekli direksiyonun tepkileri oldukça iyi. Ama bana turu biraz düşük geldi. Lancer aracımdan sonra bir kaç park manevrasında küt diye bir sesle direksiyonu sonuna kadar çevirdiğimi anladım.
Aynaların görüşü sorunsuz. Kendiliğinden kararan dikiz aynası güzel çalışıyor ancak araca bindiğinizde iç aydınlatma sebebiyle otomatik karardığından bir süre geriyi göremiyorsunuz.
Serviste taktırdığım Cenmax marka mesafe göstergeli park sensörleri hem çok çabuk tepki veriyor hem de her bir sensörün ölçümünü ayrı yapıp en yakın mesaferyi hangi sensörün verdiğini de göstermesi çok kullanışlı.
4 cam otomatik. Ama sadece sürüsü tarafındaki tek tuşla açılıp kapanabiliyor. Ayrıca kontağı kapadığınızda kumanda düğmeleri hemen devreden çıkıyor. bu pek hoşuma gitmedi. Bir de cam düğmelerinin konumu çok geride kalıyor.
Koltuklar oldukça rahat. uzun yolculuklarda yormuyor. yeterli bel desteğini veriyor. Yan destek ise biraz daha iyi olabilirdi. Koltuk döşemeleri ise kalite hissi uyandırıyor.
Aracın tüketimi makul. Ancak fabrika verilerini (özellikle şehirler arası) tutturmak için aracı çok çok sakin kullanmanız gerekli.
Aux girişinden mp3 player bağlamak güzel bir çözüm. Hatta ben cep telefonumu bile bağlayıp gelen aramaları hoparlörden dinledim. Bu sırada telefon mikrofonunu kullandım. Sesin alınmasında ve iletilmesinde bir sıkıntı yaşamadım. Hemde telefon konuşma esnasında ön yolcu koltuğunda olmasına rağmen. Mikrofonu yakama iliştirmek zorunda kalmadım.
Hem birincil hem de yedek anahtar sustalı. Cepte taşması kolay. Anahtar üzerindeki düğmeden sadece bagajı açıp kapama düğmesinin bulunması da bir kolaylık.
Akıllı yakıt sistemi bence güzel bir düşünce ama depoyu doldururken tetik bir kere atarsa fazla zorlamayın hemen taşıyor.
Arka baş ve diz mesafesi yeterli.
Bagaj yeterli ama koltukların yatırlıdığında düz bir zemin elde edilemiyor olmasını yadırgadım.
Bunca konfora yönelik donanıma rağmen en dolu paketinde bile sadece 2 hava yastığı ve abs'nin standart olması bence en önemli eksiklik. Güvenlik paketi ile esp ve çekiş kontrolü ile birlikte diz hava yastığına kadar bir kaç tane daha güvenlik donanıma sahip olabilirsiniz. Ama bunun için özel sipariş vermeniz gerekiyor.
Yol bilgisayarının düğmesi ergonomik bir konumda, ve yol bilgisayarı oldukça ayrıntılı.
Ayrınca HMI denilen sistemle bazı ayarları kişiselleştirmeniz de mümkün (Anahtardan aynaların kapanması, sin koluna hafif dokununca kaç defa sinyal vereceği vs.)
Mercekli ve yükseklik ayarlı farlar verimli. Ayrıca ön sis farları da oldukça güzel aydınlatıyor.
Otomatik klima doğru çalışıyor ancak daha önceki araçlarıma kıyasa soğutma performansı yeterli değil gibi geldi. Buğu çözme özelliği çok hızlı ve başarılı. Ancak klima çekişe fazlasıyla hissedilir şekilde etki ediyor. Bu da düşük hacimli motorun bir eksisi.
Aracın çift renkli ön göğüs kısmı göze hitap ediyor.
Dış görünüşü oldukça şık olan araca baktığınızda, Kinetik tasarımın ne olduğunu anlıyorsunuz. Krom kaplamalı çıtaların çokluğu araca ayrı bir hava katıyor.
Özetle verdiğiniz paranın karşılığını verebilecek şık ve dolu bir araç. Ama özellkle güvenlik açısından daha dolu olmalıydı. Hiç değilse titanium donanım paketinde 4 hava yastığı standart olmalıydı.

Artıları:
- Donanım
- yakıt tüketimi
- dış görünüş
- 2. el değeri
- fiyat/performans
- yaygın servis, görece uygun yedek parça fiyatı
- iç dizayn
- yalıtım
- Güçlü ses sistemi
- Frenleme mesafesi
- Yol tutuş
- Görüş açıları
- Direksiyon

Eksileri:
- Standart güvenlik donanımları
- Mp3 çalmada sorunlu cd player
- Klimanın soğutma performansı
- Cam otomatiklerinin konumu

16 yorum:

  1. Güzel paylaşım,zevkle okudum sizi sitemizede bekleriz www.clubfiesta.biz hoşcakalın.

    YanıtlaSil
  2. fiesta 1.4 tdci titanium x almayı düşünüyordum verdiğiniz bilgiler beni ziyadesiyle aydınlattı sağolun

    YanıtlaSil
  3. hakkaten mütiş bir yorum bende opel ile fiesta arasında kararsızdım opelin 1.3 dizeli donanım olarak dolusu ve yeni modelleri inanılmaz pahalı daha ucuza ve yeterli görünüme sahip fiesta suan için bir adım önde..

    YanıtlaSil
  4. zevkle okudum müthiş aydınlandım teşekkür ederim arkadaşım.Hangi aracaı alacağım konusunda kararsızdım. Az önce siparişimi verdim hayırlısı ile 1 hafta içinde alacağım. Titanium x. sanırım zevkle seyahat edebileceğim.

    YanıtlaSil
  5. umarım yardımı olmuştur. ama övgülerim olduğu kadar güvenlik ve performans konusundaki eleştirilerimi de göz önünde bulundurdunuz umarım

    YanıtlaSil
  6. Bugünlerde bende yeni bir fiesta 2012 titanium x paket aldım. Sizin yorumlarınızla aracı daha iyi tanıma fırsatı yakaladım. Aracı bu hafta içinde teslim alacağım. Benimde değerli yorumlarınıza ek olarak, Bluetooth özelliğinin sadece x plus pakete dahil edilmesi. En azından x pakettede standart olarak sunulabilirdi. Ayrıca sizinde belirttiğiniz gibi bu araç için ek güvenlik paketi alarak yükseltmek yerine standart olarak sunulsa daha iyi olurdu. Ancak bu segment bir araba için oldukça iyi ve kaliteli bir donanım denilebilir. Selamlar..

    YanıtlaSil
  7. güzel yorum olmuş zevkle okudum teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. clio 1.4 benzinliden sonra fiesta dizele 1.4 titanyum x modelinde alışabilimiyim çok merak ediyorum

    YanıtlaSil
  9. Ahmet bey hiç sıkıntı yaşayacağınızı sanmam. sadece birinci vitesteki fazla torka alışmanız lazım. bir de tabi dizel motoru kullanımına dikkat etmeniz. çalıştırdıktan sonra 1-2 dk bekleme uzun süre kullanınca kapatmadan 30 sn bekleme yapma. çok kısa mesafelerde aracı sürmemeye çalışma. uygun devir ve viteste kullanma gibi.

    YanıtlaSil
  10. 2011 1.4 dizel titanium x paket fiesta aldım 54binde ilk izlenim 1 95 45 16 olan lastiklerin sesi bunu nasıl giderebilirim bide racımın kitapcığını nerden ulabilirim saygılar

    YanıtlaSil
  11. 195 50 15 ölçülerinde lastik taksam yeni lant alıp faydası olurmu yada başka ölçü varmı tavsiye edebileceğiniz

    YanıtlaSil
  12. Süper açıklama

    YanıtlaSil
  13. Üstadım değerli yorumun ile bizleri aydınlattığın için teşekkürler. Bende az önce titanium x fiesta aldım. Salı günü elimde olacak araç. Bu bilgileri bindemeden önce bilmem önemliydi.

    YanıtlaSil
  14. 2014 fiesta titanyum x pakette kapılar kilitlendigi zaman otomatik farlar devreye giriyormu girmiyormu benim araçta gecikmeli sönen on farlar yanıyordu bakıma götürdük sonra yanmamaya başladı götürdüm servise tekrar adamlar bu araçta böyle bi özellik yok dedi beni aydınlatacak kimse yokmu ne yapmak lazim

    YanıtlaSil
  15. Müthiş faydalı ve tarafsız bir yazı olmuş. Her satırına imza atılır. Tebrik ederim.

    YanıtlaSil
  16. Süper yorum bende var birebir dediği gibi

    YanıtlaSil