25 Nisan 2010 Pazar

Vialle Lpi Kullanıcı Yorumlarım

Selamlar,
Son oluşan benzin zamları ve hesapta olmayan aracı daha fazla kullanma ihtiyacım sebebi ile giriştiğim alternatif arayışlarına aracıma Vialle Lpi sistemini uygulatarak son vermiş bulunuyorum.
Vialle firması Hollanda merkezli bir firma olup Lpg dönüşüm sistemleri üreten bir firma. Lpi sistemi ise Liquid Prophane Injetion kelimelerinin baş harflerinden oluşan ve Lpg'nin sıvı halde silindirlere püskültülmesine dayanan bir sistem.
Sistem 2009 yılından beri TEMSA firması tarafından Türkiye'ye getirilmekte.
Sistemin avantajları Sıralı sistemlere göre avantajları,
- Güç ve çekiş kaybı yok. Hatta incelemelerim sonucu bu sistemlerle güç kazancı yaşanabildiği fakat mekanik problemler oluşmaması adına sistemin ona göre ayarlandığı (bir nevi güçten düşürüldüğü) belirtilmiş. Kaynak: wiki
- Buharlaştırıcı yok. Bu sebeple başlayan sistem sıralı sisteme göre daha çabuk lpg ile çalışmaya başlıyor. Zira motor suyu sıcaklığı bu sistem için çok da önemli değil. Ayrıca aracınızın şebekesinin de kesilmesine gerek kalmıyor.
- Backfire riski yok.
- Ayar ve bakım gerektirmiyor. Sistem monte edildikten sonra hava şartları vs gibi durumlar sebebi ile ayar gerektirmediği gibi, ayarının kaçması ya da periyodik bakım gibi bir durum da söz konusu değil.
- Aracınıza özel. Evet sistem tamamiyle aracınıza özel bir yazılımla geliyor ve bu şekilde montajlanıyor. montajı yapan kişinin ayar yapmasına filan gerek yok. Daha önceden bildirdiğiniz araç özelliklerine göre (marka, model, motor vs) siparişiniz geliyor. Ve aracınızın kendine has özellikleri ile de birebir uyumlu. Mesela supap zamanlaması (mivec, v-tec (Honda araçlara aynı firmanın başka bir ürünü montajlanıyor) ,vvt vs) ile.
- Daha ekonomik. Sistem aracınıza özel ve bakım-ayar gerektirmeye bir sistem olduğundan dolayı sıralı sisteme göre daha ekonomik. Aslında tüketimi sıralı sistemden az değil. Ama ayarlaması mükemmel yapılmış bir sıralı sistem kadar yaktığını ve bu ayarını sıralı sistemin tersine sürekli koruduğu ve bakım gerektirmediğini de hesaba katarsanız tüketime olumlu etkisi olduğunu konusunda haklı olduğumu kabul edersiniz. Yanlış anlaşılmasın iyi ayarlanmış bir sıralı sistemden az yakmıyor.
- Isınma sebebiyle arada benzinle çalışma rejimine geçmiyor. Sürekli devir saati kırmızı bölgede kullanılırsa tabi gerektiği taktirde bunu yapıyor.
- Aracın garantisi bozulmuyor (sadeceMitsubishi kullanıcıları için)
- Tüm parçaları ithal. Bu kalite yanında ürünün pahalı olasını da getiriyor.

Gelelim sisteme, sistem benzin sisteminin neredeyse aynısı. LPG tankı içerisindeki sıvı haldeki yakıt bir dalgıç pompa vasıtasıyla regulatöre oradan da enjektörlere gönderiliyor. Aracın ecu'sundan da bilgi alan ve kendi ecu'suna sahip sistem enjektörlerin gerektiği kadar püskürtme yapmasını sağlıyor. Bu enjektörler aracın emme manifoldu üzerine yerleştirilmiş ve manifolt içerisinden silindirlere kadar uzanan kılcak diyebileceğimiz borularla Lpg'yi silindirlere sıvı halde püskürtüyor. Regulatörden gönderilmiş ama enjektörlerden püskürtülmemiş sıvı haldeki lpg tekrardan tankınıza geri dönüyor. Sonuçta buharlaşırma filan yok değil mi?

Şimdi de tüketim değerlerimden biraz bahsedelim. Benzinle kullanımında en son ilk 12500 km için 8,6 Lt/100 km şeklinde olan tüketimim litre fiyatı 3,75 liralık benzin üzerinden km de 32 kuruş gibi bir değere sahipti. Şimdi ise bu tüketimim km de 19 kuruş seviyesine geriledi. Bu da %40 seviyesinde bir tasarruf demek. Tabi bu tüketim değerleri henüz 4. deposunda olan aracım için erken değerler olabilir. Kışın havaların soğumasıyla bu tüketimin biraz artacağını düşünüyorum. Diğer yandan bahar aylarında olduğumuzu hesap edersek yaz aylarında bu değerin daha da düşeceği inancındayım. Bu durumda yine ortalamamın bu seviyelerde dolaşacağı düşüncesindeyim.

Bir kaç tane fotoyu yakında ekleyeceğim. Şimdilik ilgilenenler için link veriyorum.

http://www.vialle.com.tr/

17 yorum:

  1. bende kısmetse bu pazartesi bmw 525ia 2001 aracıma taktıracağım.bakalım nasıl olacak..

    YanıtlaSil
  2. Eğer aracınıza uygun kit ve kalibrasyon yazılımı mevcutsa sorunsuz bir biçimde aracınızı süreceğine eminim.

    YanıtlaSil
  3. sizin aracınızda enjektör problemi oldumu yada bunu duydunuz mu ? tşk.

    YanıtlaSil
  4. Soğuk motorla çalıştırma ile ilgili bir problemim oldu. Bu konu enjektörle çok ilintili değil. Sistemin çalışma şekli ile ilgli. Ve her araçta görülen bir problem değil. Aslında bir problem de sayılmaz. Bu konuda bir yazı yazıp açıklamada bulunacağım.

    YanıtlaSil
  5. Bende bir senedir kullaniyorum .
    Bu gune kadar bir problem olmadi.
    Arabanin akuunu degistirdim komple sistem bozuldu tekrar program yüklenmesi gerekiyor ve garanti ödemiyor .

    YanıtlaSil
  6. Programın tekrar yüklenmesi bir mesele değil ki. neden para istiyorlar anlamadım. ha dersen sistemin ecu'su bozuldu ona bir şey diyemem.

    YanıtlaSil
  7. bende kısmetse lancer 1.5 AT veya 1.8 cvt alma niyetindeyim.yuksek benzın fıyatları sebebıyle alır almaz garanti kapsamındaki lpg sıstemını taktırmayı dusunuyorum.forumdaki yazılarınızı takıp ettıgım kadarıyla iki aracıda kullanmıssınız.lpg deki tuketımlerı hakkında bilgi verebilir misiniz? teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. merhaba.
    www.mitsubishiclubturkey.com dan tanıyorum, donanımhaberde de ufak bir mesajlaşma olmuştu. yorumunuzu kendi sitemde paylaştım. ama istemiyorsanız silebilirim.

    teşekkürler.
    http://forum.tiklayorumla.com/discussion/35/vialle-lpi

    YanıtlaSil
  9. Adsız dedi ki...
    Bende bir senedir kullaniyorum .
    Bu gune kadar bir problem olmadi.
    Arabanin akuunu degistirdim komple sistem bozuldu tekrar program yüklenmesi gerekiyor ve garanti ödemiyor .

    sistemi kullandığınızı ve probleminiz olmadığını söylüyorsunuz acaba aracınızın markası modeli nedir? bende 2001 megane 1.6 kullanıcısıyım sıralı sistem brc lpg var çok memnunum ama sıfır c ve ya d segment bir araç almayı düşünüyoruz mitsu lancer'ı çok seviyorum ama sinir küpünün başka forumlardaki yorumlarından sonra çekiniyorum açıkcası bi tavsiyede bulunabilirmisiniz?
    şimdiden tşk. ederim...

    YanıtlaSil
  10. 2 yıllık kullanıcısıyım yakıt tankında bir sorun oluştu ve izmir bailiği bıraktığı için şuan tamirle ilgili sıkıntılar var.sadece istanbul bu işi sürdürüyor!

    YanıtlaSil
  11. lpi nin lpg den farkı nedir?

    YanıtlaSil
  12. lpi sistemi buharlaştırıcı olmadan (yani sıcak su kullanmıyor ve sıcak su borularınız kesilmiyor) sıvı haldeki lpg'yi enjektörlerden gönderen bir sistemdir. periyodik bakımı, fitre değişimi, mevsimsel ve coğrafi performans değişimleri olmayan bir sistemdir. Piyasadaki en gelişmiş lpg dönüşüm sistemidir.

    YanıtlaSil
  13. Aracınızı yaptıralı neredeyse 3 yıla yakın olmuş. Tahminimce 50 bin kilometreye yakın bir tecrübeniz var. Veya pişman oldunuz ve sattınız:) Aradan geçen bunca zaman sonrası görüşleriniz neler????

    oozuysal@engineer.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aracı mali sebeplerle çok fazla kullanamadan sattım. O sebeple çok uzun süreli yorum yapma imkanım yok. Geciken cevap için de kusura bakmayın

      Sil
  14. Arkadaşlar, servisi ile (Öz MArmara) konuştum. FSI, GDİ tarzı direkt enjeksiyonlu motorlar dışında bu sistemin bir farkı olmadığı söylendi. Yani araca özel kit falan geldiği doğru değil. Yazılanların birçoğunu vaat etmiyorlar. 3200 TL 12 taksit.

    YanıtlaSil
  15. İZMİRDE 7000 TL YE 9 TAKSİT LPİ SIVI LPG YAPILIYO MUŞ NE DERSİNİZ YAPTIRALIM MI

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aracınızın fiyatını ve yakıt durumunu göz önünde bulundurun derim. 40-50 Bin liralık araca 7000 lira lpg parası verilmez bence. genel tüketiminize de bakın derim. Sizin koşullarınızda ne kadae sürede amorti eder sistem kendini. Bu tip eklemeler aracı daha yüksek ikinci el fiyatına satmanızı değil genelde muadillerine göre kolay satmanızı sağlar. Kendim taktırayım lpg olmasın diyen bir çoğunluk da mevcut. Sistem fazla bilinmiyor çünkü

      Sil