1 Mayıs 2013 Çarşamba

Yeni Honda Civic HB 1.6 Dizel Sport MT

Selamlar gün itibariyle başlıktaki aracı almış bulunuyorum. Japon Honda'nın yeni geliştirdiği 1.6 litrelik 120 PS@4000 d/d güç ve 300 Nm@2000d/d çekişe sahip i-dtec motoruna sahip araç İngiltere'deki fabrikada üretiliyor . Dizel motor şu an için sadece HB kasalarda mevcut. İlerleyen dönemde yeni CRV modeline de ekleneceği bilgisi mevcut. Ancak görünen o ki sedan Civic'lerde dizel seçeneği olmayacak. Yine ilerleyen dönemde çift kavramalı yarı otomatik şanzıman seçeneği (Honda kendi şanzımanının kullanacak) olacağı söyleniyor.

Aracın motor gücü bakımından sınıfında üst sıralarda olması yanında tüketim olarak da oldukça iddialı değerlere sahip. Araç çok yeni olduğu için doğal olarak kesin bir şekilde sizlere tüketim verisi sunamıyorum. Ama blogu takip edenler zaten benim düşük tüketim hedeflerini genelde tutturduğumu bililer. Aşağıda da onu gösteren bir tüketim görseli ekleyeceğim.


Aracın teknik ve donanım özelliklerinde kısaca bahsedersem

-yakıt tüketimi iddia olunur ki şehir içi 4.1 lt/100 km. 17'' jant var bende. 16 '' jant olanınki hesapta 4.0 lt/100 km. zamanla göreceğiz.
-yokuş kalkış desteği
-start stop
-çift bölgeli dijital klima
-led gündüz farları
-bluetooth telefon (müzik de çalıyor telefondan), telefon defterine çağrılara vs ulaşılabliyor.
-geri görüş kamerası (ama park sensörü yok)
- hız limitlemeli hız sabitleyici var. limit ayarlarsannız gaza bassanız da o hızı geçmiyor.
-far yamur sensörü
- aux ve usb girişi
- michelin primacy hp lastikler (ne kadar iyidir bilemem)
- pasif alarm (yani cam kırılsa kapı zorlansa çalmıyor anca kapıyı açacaksın aman aman bişi değil bence)
- dört cam otomatik ve kumanda ile açılıp kapanabiliyor. yanlız sıkışma önmele yok. orası saçma geldi.
- aynalar sinyalli ve katlamalı. kapıyı açınca otomatik açılıyorlar.
- vites yükseltme ve düşürme uyarıcısı var.
- econ modu diye bir mod var klimanın tüetimini azaltıyor ve gaz tepkilerini düşürüyor. ayrıca dijital hız göstergesi etrafındaki şerit ışıklar tüketiminize göre yeşil-mor veya mavi oluyor. o renge bakarken aracı daha sakin kullanıyorsunuz.
- süet gibi ama süet olmayan bej döşemesi var (siyah döşeme seçeneği de mevcut ama ilk gelen araçlardan birisini aldığımdan pek seçme şansım yoktu). süet gibi derken hafif tüylü bir kumaş.
genel kanım araç oldukça sessiz bir araç. torku iyi olduğu için de alt devirlerde de canlı. maksimum tork 2000 devirde olmasına rağmen normal sürüş için 1500 devir yeterli.
araçta yeni geliştirdikleri dizel motor var. A sınıfı emisyon değerine sahip araç. Bu dizel motor i-dsi diye geçiyor ve aliminyum alaşımlı bir motor. 175 kg ağırlığı var sadece. oldukça kompakt bir motor yapmışlar. dizel partikül filtresi var ve rejeneratif. yani kendi kendini temizliyor.
79 km'lik güzergahta sakin sürüşle (topkapı-haramidere-avcılar-içerenköy güzergahında) elde edildi.

şimdilik aklıma gelenler bunlar. ilerleyen dönemde daha ayrıntılı bir inceleme yazısı ve daha fazla görsel sunacağım.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder